نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4970
-
الف
+

درخشش انیمیشن «نان آور» در جشنواره امیل فرانسه

فلم انیمیشن «نان آور» بیشترین افتخارات جشنواره «امیل» فرانسه را کسب کرد.

فلم‌ انیمیشن «نان‌آور» که بر اساس داستان یک دختر افغانستانی ساخته شده بیشترین افتخارات را از جشنواره انیمیشن «امیل» فرانسه کسب کرد.

به گزارش آی فیلم2، «نان‌آور» به کارگردانی «نورا تاومی» به همراه دو انیمیشن دیگر بالاترین افتخارات «جوایز انیمیشن اروپا»(EAA) را در شهر لیل فرانسه نصیب خود کردند.

در این میان نان آور جایزه «بهترین فلم بلند» را به خود اختصاص داد.

در بخش فلم های سینمایی بلند، فلم انیمیشن «نان‌آور» به کارگردانی «نورا تاومی» توانست جوایز «بهترین کارگردانی» «بهترین استوری‌بورد»، «بهترین شخصیت انیمیشنی»، «بهترین پس‌زمینه» و «بهترین طراحی شخصیت» را بدست آورد.

این فلم که پیش‌تر و در جشنواره «آنِسی» در ماه «جون» نظر داوران و مخاطبین را به خود جلب کرده بود جایزه «بهترین فلم مستقل» را کسب کرد که در جشنواره امیل هم با استقبال مواجه شد.

این فلم بر اساس رمان پرفروش «نان آور» نوشته «دبورا الیس» در سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شد.

این انیمیشن بر اساس قصه دختر افغانستانی ساخته شده که «پروانه» نام دارد. پس از آن که نصرالله پدر پروانه در زمان حاکمیت طالبان دستگیر می‌شود، او مجبور می‌گردد تا موهای خود را کوتاه کرده و با پوشیدن لباس‌های بچه گانه برای تأمین مخارج و مصارف زندگی مادر و خواهرش کار کند.

تهیه‌کنندگان این انیمیشن «میمی پل گیتلین» و «انجلینا جولی» بازیگر و کارگردان مطرح امریکایی می‌باشند.

گفتنی است «جایزه امیل» برگرفته از انیمیشنی ۴ دقیقه‌ای با عنوان «دلقک فقیر» می باشد که «امیل رینا» در سال ۱۸۹۲ میلادی خلق کرد.

ف ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر